tutaj jest o swiecach zarowych zarowno do paliwa jak i do chlodziwa.
Zamieszczone przez Parch
Czy żeby je wymienić trzeba zlewać płyn chłodniczy?
Nie musisz zlewac plynu, ja przynajmniej tego nie robilem, pompa nie chodzi wiec jakos specjalnie sie nie porozlewa.
Do tych swiec potrzebujesz, o ile pamietam klucz 12mm i sa to inne swiece niz do cylindrow.
Wymieniałem ostatnio takie świece i zapłaciłem za jedna 50 zł (świece boscha). Powiem szczerze, że odczułem znaczącą różnicę. Płyn zdecydowanie szybciej się nagrzewa. :P
http://forum.octaviaclub....zarowe&start=30
tutaj jest o swiecach zarowych zarowno do paliwa jak i do chlodziwa.
Parch napisał/a:
Czy żeby je wymienić trzeba zlewać płyn chłodniczy?
Nie musisz zlewac plynu, ja przynajmniej tego nie robilem, pompa nie chodzi wiec jakos specjalnie sie nie porozlewa.
Do tych swiec potrzebujesz, o ile pamietam klucz 12mm i sa to inne swiece niz do cylindrow.
Dzięki wielkie! To jeszcze ostatnie pytanie - jaki symbol katalogowy mają te świece od płynu chłodniczego? Chcę kupić Beru, ale nie bardzo mogę znaleźć.
Proszę oto numery tej świecy:
Numer beru: GN 928 0100226199.
Ok. A jaki to typ świecy?
Bo w katalogu Beru są dwa rodzaje świec do podgrzewania płynu dedykowane dla silników 1.9 TDi:
1. GN 928 0 100 226 199 (9519)
2. GN 857 0 100 226 173 (9519)
Z tego co się próbowałem wywiedzieć, to jeden typ jest do wtyczek w postaci nakładanych kapturków (takich jak "zwykłe" świece żarowe) a drugi z gwintem do zakręcania końcówek. Nie wiem na ile to prawda, bo nie wiedziałem żadnych zdjęć takich świec. Może jakieś info?
Numer oryginalny według programu ETKA to: N10302102.
Pracowałem w sklepie motoryzacyjnym i mam kilka programów hurtowni z których braliśmy części i powiem Ci szczerze, że jest istna rąbanka w tych katalogach jak wpisuje numer oryginalny... Jeden pokazuje Boscha z czubkiem na fajkę i jako zamiennik beru z czubkiem nagwintowanym... a drugi z kolei tylko z czubkiem na fajkę...
Zobacz co tam masz to będzie najlepsze rozwiązanie, żeby rozwiać Twoje wątpliwości ( ja w silniku ASV mam takie które Ci podałem).
Jesli nie wiesz gdzie się znajdują te świece to turbojajko podał Ci post ze zdjęciem (strona 3 na zdjęciu zaznaczone czerwonym kólkiem, post napisany przez "samca") za co należy mu się punkcik ;-)
[ Dodano: Sro 21 Sty, 09 13:09 ]
Co do tej z gwintem na łebku to ostatnio wymieniałem taką u ojca w webasto w seacie, więc może one są montowane tylko w webasto... Trudno powiedzieć. Jak sprawdzisz to daj znać.
Kupowałem przez Allegro z opcją odbioru osobistego we Wrocławiu.
Cena kompletu 4 świec żarowych podgrzewania komory silnika - 97 zł (nr fabryczny BERU dla tych świec --> GN 855 (0 100 226 227)
Cena kompletu 3 świec żarowych podgrzewania płynu chłodniczego - 114 zł (nr fabryczny BERU dla tych świec (bez gwintu) --> GN 928 (0 100 226 199)
Wymiana będzie we własnym zakresie o ile dorwę odpowiednie klucze.
Aha! Dowiadywałem się w ASO Elcar we Wrocławiu -> cena jednej świecy GN 855/GN 928 to ok. 60 zł. Czyli za same świece zapłaciłbym co najmniej 420 zł. Wymiana tylko świec żarowych od podgrzewania "komory silnika" to koszt ~ 110 zł.
Kluczyk nasadowy 12mm tylko dłuższy trochę i jedziesz :-) tylko ostrożnie, żeby nie urwać świecy :-), bo często są zapieczone... Ja kręcę na przemian raz w jedną raz w drugą żeby ją poluzować (wczoraj mój kolega chciał być mądrzejszy i wykręcając pierwszą świece na siłę połowę zostawił w głowicy :-) )
Komentarz